2009. június 5.

13. fejezet - Vizsgálatok

4 naposan már a Klinikán voltunk. Másfél órás várakozás után végre sorra kerültünk, pedig volt időpontunk is. :( Elküldtek UH-ra, ott is vártunk egy kicsit de ez már nem volt olyan vészes. Kicsikém az elején egész jól bírta, egy kicsit nehezményezte, hegy hideg a zselé aminek egy idő után hangot is adott. Megnézték a pocakján és a hátán is. Az eredmény, hogy mindkét oldalon kettős üregű veséje van, a bal oldalon az alsónak van egy nagyon enyhe 6mm-es tágulata, a jobb oldalon a felső ép, alul viszont 24mm tág hólyag van amiben nem maradt ép veseállomány. Veleszületetten tönkrement. :(
A doki antibiotikumot írt fel mintegy megelőzésként a fertőzést, és kaptunk két időpontot izotópos vizsgálatra és hólyagfeltöltésre.
Az izotópos volt előbb. Igazából az egész szörnyű volt. Betettek a fejébe egy branült, amin keresztül adagolták az izotópot. Abban maradtunk, hogy Péter lesz bent vele amíg beteszik, én kint várok az ajtó előtt. Borzasztó volt hallani ahogy keservesen sír szegénykém, én meg nem tudok tenni semmit, hogy segíthessek vagy megvigasztaljam. Kint álltam az ajtó előtt és ömlöttek az én könnyeim is. Maga a vizsgálat úgy zajlott, hogy le kellett bodyra vetkőztessem Gergőt, befektették egy ágyra ahol lekötözték úgy hogy csak a két keze meg a feje lógott ki és a fején levő branülön keresztül beadták az anyagot. Ez az egész azt hivatott kimutatni, hogy a két vese hány százalékosan működik. Magyarul addig kellett így feküdjön míg eljutott a veséjébe majd ki nem pisilte a cuccot. Ez kb. 30-40 perc volt.
A nőnek nem sok empátiás érzéke volt, mert úgy mozgatta a kis vénában a tűt amíg levette a kupakját meg visszatette, hogy szegénykém nagyon nagyon sírt. Nagyon nehezen tudtam megnyugtatni, vele sírtam itt is. Kicsikém lekötözve fekszik és még fájdalmat is okoznak neki. Mire nagy nehezen abbahagyta a sírást pár perc múlva megint jöttek és még egy adag cuccot beadtak neki. Kezdődött újra az egész :( Végre vége volt a vizsgálatnak, mikor jött még a java, a bunkó nő úgy vette ki a fejéből a branult, hogy a ragtapasszal együtt simán kitépte a kis haját is egy nagy területen. Szegénykém annyira sírt, hogy hang sem jött ki a torkán és még mondta a nő, hogy jaj miért sírok én is hisz nincs semmi gond!! Az eredmény egyébként elég jó lett, a jobb oldalon a tönkrement rész null,a de felette 35%, a bal oldal pedig 65%. A teljesen ép vesék 50-50%-osan működnek.
A kis kopasz folt még mindig megvan neki, és biztos vagyok benne hogy emiatt az élmény miatt nem tudtam-tudom pólyába tenni, vagy takaróba bebugyolálni, mert abban a pillanatban, hogy megérezi hogy nem tud szabadon mozogni, még ha alszik is, felébred és elkezdi magát rángatni és szó szerint pánikol.
A hólyagfeltöltés ugyanezen a héten volt pár nappal később. Ennek a lényege, hogy megnézik, hogy a húgyhólyagból folyik-e pisi visszafelé a vese felé. Persze folyik mindkét oldalon. Ehhez megkatéterezték, és valami kontrasztanyagot nyomtak be a hólyagjába amit megnéztek röntgen alatt és UH alatt is. Aláírattak velünk egy hozzájáruló papírt amin le volt írva a vizsgálat menete is, és az is hogy a katéterezést egy vékony csővel csinálják.
Hát ehhez képest kb. 5mm vastag volt a cső, alig kisebb mint az kis kukija. Szegénykém annyira sírt. Először volt az UH-s vizsgálat. Kétszer is töltötték közben a hólyagját, aminek következtében automatikusan pisilt is. És aztán a végére egy jó nagyot oda is trottyantott a dokinő keze alá. Nagyon büszke voltam rá, a kis édes legalább így elmondta az egészről a véleményét helyettem is! :) Majd ugyanez ismétlődött a röntgen alatt is. Mindannyian kaptunk egy jó nagy adag sugárzást, mert nekem kellett itt is lefognom.
A vizsgálatok eredménye hogy műteni kell, és a műtét kiírt időpontja május 7.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése